fredag den 31. maj 2013

Om veninde.

Jo altså. Jeg har nok altid lidt af det. Det der med humørsvingninger. Jeg er en kæmpe humørbombe, og der er vist aldrig rigtig nogle der har kunnet finde ud af mig. For det svinger meget. Det gør det altså. Jeg bliver mere og mere bevidst om det, men det betyder ikke nødvendigvis at jeg kan ændre det. Det ene øjeblik kan jeg råbe og skrige med tusinde tårer ned af mine kinder. Jeg kan føle at verden er imod mig og kun mig. Det kan umuligt være så svært for alle andre. En halv time og lidt sukker i systemet kan gøre underværker. Så kan jeg virkelig være rar. Og jeg kan se det fra alle vinkler. Jeg kan sige undskyld og føle at livet er dejligt. Det er ikke alle der kender mig på den måde. Mine forældre, min ex og min veninde, som jeg mødte igen den anden dag. Lad os kalde hende S fra nu af.

Vi har haft vores ture. Vi har været dødeligt uvenner og jeg har sågar slået hende engang - det kan vi grine over i dag. Bare lige så I ved det. Jeg sammenligner hende lidt med den søster, jeg aldrig har haft. Hun siger at vi har haft et forhold, bare uden intimiteten. Men altså.. Det lyder lidt voldsomt. Selvom det sikkert passer.

I dag var jeg hjemme hos hende. Hun er flyttet sammen med sin kæreste og de bor så dejligt. Jeg er glad på deres vegne, og under hende virkelig den kærlighed. Det er godt at se, at den stadig findes et sted. Hun havde lavet dejlig brunch og vi fik snakket om alt og intet. Hun gør mig glad, og jeg bliver lidt ked af at jeg kunne skubbe hende væk så hurtigt i sin tid. Hvis jeg havde haft hende, da jeg boede i Aalborg, så havde jeg nok ikke følt mig så alene igen. Så havde jeg haft en tæt veninde. Én jeg kunne fortælle de ting, som min ex ikke rigtig burde høre.

Jeg har aldrig været den der veninde-pige, som har haft veninder der betød alt i verden. Men det er faktisk rart, at kunne mærke den slags veninde-kærlighed. Så kan man godt blive lidt glad indeni. selvom jeg stadig savner en hvis anden lidt for meget.

Og. Lige noget helt andet. Jeg har købt en Ipad Mini! Det har jeg slet ikke penge til, men når man er lidt trist til mode, så må man gerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar