onsdag den 12. juni 2013

Om alternativ behandling II

Jeg er jo begyndt til noget terapi i form af akupressur. Det er da nok det nærmeste man kommer på at beskrive, hvad det er for noget. Hun er i hvert fald kinesisk mediciner.

Jeg var til 2. behandling i går og jeg synes altså det er lidt mærkeligt, at være derinde. Men alligevel rammer hun rigtigt, når hun fx kunne se, at jeg har min menstruation for tiden. Hun siger at terapien hjælper på følelserne, når folk ikke kan komme af med dem selv. Hun forløser dem, kan man sige. Men man kan også gå der, hvis man har fysiske skavanker. Fx har jeg ondt i mit knæ, og det er det hun fokuserer på til behandlingen.
Det er noget med nerverne der alle ligger i fødderne, såvel som i hjernen. Hun trykker på mine fødder, og nogle steder gør at jeg pludselig bliver virkelig træt, mens andre kan give mig koldsved. Og selvom det lige så godt kan være indbildning, så var jeg virkelig i godt humør efterfølgende. Mit knæ har det dog lige så dårligt. Nå, men min pointe er, at jeg virkelig har været i godt humør efterfølgende. Sådan helt ind til hjertet. Sådan at jeg kan smile, og faktisk mene det.
Jeg nævnte mine hjertesorger, og hun sagde igen, at dem var der ikke mange af tilbage. Jeg ved bare ikke om hun har ret. Jeg savner jo A virkelig meget. Men samtidigt er der også mange andre ting, som gør mig ked af det. Fx at jeg ikke har noget at lave for tiden og at jeg bor hos mine forældre. Og så desuden er i en venteposition, hvor man ikke rigtig kan søge lejlighed før universitetet gider fortælle én, hvor man skal læse. Så måske er det faktisk ikke ham der er problemet, men mere min situation. Det er lidt rart at tænke på. Så om det er rigtigt eller ej, så holder jeg mig til at jeg ikke har så mange hjertesorger mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar