søndag den 2. juni 2013

Om ikke at have Facebook.

Jeg har slettet min facebook. Det gjorde jeg for lidt over en måned siden. Jeg var blevet træt af det. På den der måde, hvor man ikke er helt klar over det. Jeg blev irriteret hver gang jeg var derinde - og det var ofte! Jeg tror mange har en tendens til at liiiige tjekke facebook i de små pauser. Det stressede mig for det blev alt for ofte, at jeg lige skulle ind og se. Jeg havde 600+ venner og lige lidt hjalp det, når jeg prøvede at sortere i dem.

En måned uden facebook og det har været overraskende rart! Jeg har virkelig brugt facebook til meget, så troede faktisk at jeg ville savne det. Men det er det overhovedet ikke. Det er en utrolig frihed ens lille krop kan føle. Det er jo bare snyd og bedrag, men at man ikke har en 'pligt' overfor sociale netværks gør altså noget ved stress-niveauet.

Det første min mor sagde, var at nu kunne mine venner jo ikke få fat i mig. Men det kan de jo stadig. Mine venner har jo mit nummer. Mine venner husker også at invitere mig med til deres fødselsdag, selvom mit navn ikke popper op på en liste. Dem der ikke husker er jo heller ikke dem, jeg ville huske.

I dag slettede min gode veninde også sin. Jeg tror at mange et eller andet sted er træt af det. Træt af at blive trist til mode, når folk får deres liv til at se sukkersødt ud. Alle burde prøve det. Bare for en periode. Det er virkelig rart. Og så lærer man at være alene. For med facebook, så er man alligevel ikke 100% alene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar